Handelsbetingelser

www.3trinnedshop.dk – Handelsbetingelser

1. Generel information
Salg fra 3trinnedshop.dk varetages af butikken 3 Trin Ned, Nørregade 45, 5000 Odense C cvr. 21595489  Hvis du oplever problemer med din bestilling på hjemmesiden eller ved øvrig brug af hjemmesiden, kontakt venligst vores kundeservice på:

E-mail: shop@3tn.dk eller telefon: +45 66123075

Kundeservice holder åbent mandag-torsdag 09.00-15.00 og fredag 09.00-13.00. Lørdag, søndag og helligdage lukket.
Bemærk venligst, at vi tilbyder detailsalg fra adressen.

2. Bestilling
Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Ordrer behandles og afsendes mandag-fredag. En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.
Det er muligt at bestille varer til afhentning.

3. Betaling
Vi tilbyder følgende betalingsmuligheder: De kort som er anført på shoppen

Betalingsprocedure
Når din ordre forlader vores varelager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.

Priser
Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.

Omkostninger vedrørende levering, fragt eller porto kan variere og lægges til for hver bestilling.

Valuta
Du kan betale i Danske kroner (DKK).

4. Levering
Vi sender til Danmark.

Leveringsbetingelser
Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Varer der er på lager leveres 1-3 dage efter bestillingen. Hvis en vare viser sig at være udsolgt eller der sker en ændring i den oplyste leveringstid, vil kundeservice kontakte dig hurtigst muligt.

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter levering er sket. Levering er sket, når varen er kommet i din besiddelse. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen.

Separate leveringer
Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet eller såfremt de pågældende varer lagerføres på og afsendes fra forskellige adresser. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.

Afhentning af varer
Det er muligt at afhente varer på adressen.

5. Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til shop@3tn.dk eller ved at benytte standardfortrydelses formularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Hvis du ønsker at fortryde dit køb skal du sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Returvarer sendes til:

3 Trin Ned, Nørregade 45, 5000 Odense C

Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

Hvis du har taget varen i brug ud over hvad der er nødvendigt for at konstatere varens art, egenskaber og den måde den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Dokumentation for dit køb samt returformular

Du skal altid vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt returformular, hvor du beskriver årsagen til returneringen.

Tilbagebetaling
Når vi modtager dine returvarer vil vi undersøge dem. Såfremt alt måtte være i orden får du tilbagebetalt hele det beløb du har indbetalt til os ved købet. Du kan ikke få tilbagebetalt ekstra omkostninger forbundet med levering, hvis du udtrykkeligt har valgt en anden leveringsform end den mindst bekostelige standardlevering, som 3trinned.dk har tilbudt dig. Beløbet vil altid blive overført til det betalingskort, du brugte ved købet.

Vi foretager en vurdering af varens eventuelle værdiforringelse, når vi har modtaget varen.
Du kan miste dit købsbeløb ved retur, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

– Du reelt har taget varen i brug

– Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den

– Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og pasform.

– Du har fjernet prismærker, infoskilte m.m.

– Manglende eller ødelagt emballage

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Uafhentede pakker
Hvis vi modtager en pakke som ikke er blevet afhentet hos dit valgte udleveringssted forbeholder vi os retten til at debitere dig 149 DKK for de omkostninger som opstår ved en sådan retur samt håndtering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Produkter, som er fremstillet eller hjemtaget specielt, tages ikke retur.

Produkter tilvirket specielt til dig, forseglede varer der er åbnet m.v. kan ikke returneres.

6. Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret såfremt varen lider af en mangel. Du har som køber som udgangspunkt valget mellem reparation, omlevering, passende afslag i købesummen eller at få pengene retur, hvis der foreligger en væsentlig mangel. Hvis vi tilbyder afhjælpning eller omlevering af varen kan du dog ikke kræve at få et passende afslag i købesummen eller at få pengene retur. Du kan ikke kræve reparation eller omlevering, hvis dette er umuligt eller vil påføre os uforholdsmæssige omkostninger jf. Købelovens § 78.

Varen skal lide af en mangel og denne skal ikke være opstået som følge af fejlagtigt brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Du kan reklamere ved at kontakte kundeservice. Når du kontakter kundeservice skal du oplyse ordrenummeret, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen. Du må også meget gerne vedhæfte billede af varen der så vidt det er muligt viser defekten.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller sendt pr. efterkrav.

7. Persondatapolitik
For at du kan indgå en aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med dit samtykke og med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos 3 Trin ned og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til en tredjepart.

Som registreret hos 3 Trin Ned, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til vores forretning.

8. Andre forhold
Opdatering af hjemmesiden
Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne samt stavefejl kan dog opstå og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert. Opdager vi en fejl i prisen for en vare du har bestilt på hjemmesiden, vil vi give dig besked hurtigt muligt. Under disse omstændigheder vil vi underrette dig om den korrekte pris for varen og give dig mulighed for at købe varen til den korrekte pris. Er vi ikke i stand til opnå kontakt med dig, vil vi benytte vores ret til ikke at acceptere dit tilbud.


Force Majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.

Ugyldighed

 

Såfremt en eller flere af betingelserne i nærværende Handelsbetingelser måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.